Homokháti Bringaklub

700 aláírást gyűjtöttek az életveszélyes kerékpárút megszüntetéséért

Forrás: szegedma.hu

Sikeres volt a Homokháti Bringaklub aláírásgyűjtése annak érdekében, hogy a Szeged és Domaszék közötti kerékpárút 1,3 kilométeres életveszélyes szakasza megszűnjön. Az összegyűlt közel 700 aláírással a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t és Révész Máriusz kormánybiztost fogják megkeresni, de tárgyalnak majd Csáki Bélával, a megyei közgyűlés Fidesz–KDNP-s képviselőjével is.

A Homokháti Bringaklub november 9-én, szombaton figyelemfelhívó eseménnyel egybekötött aláírásgyűjtést szervezett, hogy megszűnjön a Szeged és Domaszék közötti kerékpárút 1,3 kilométeres életveszélyes szakasza (a teljes út 200 kilométeres, és Köröstarcsától Bajáig tart).

A kerékpárút azért veszélyes, mert a domaszéki felüljáró előtt megszűnik, így a kerékpárosok kénytelenek becsatlakozni az autós forgalomba, ráadásul egy ponton át kell kelniük a kétsávos út túloldalára, hogy folytathassák útjukat.

Börcsök Zoltán, a Homokháti Bringaklub elnöke a szegedma.hu érdeklődésére elmondta, az akciójuk meglepően sikeres volt, közel 700 aláírást gyűjtöttek. “Végre sikerült tisztázni, hogy ez nemcsak bringás-, hanem autós és bringás probléma, mert az autósoknak sem célszerű félhomályban, esőben a kerékpárosokat kerülgetni az út közepén.

Nagyon sokan reklámozzák a Szeged és Baja közötti kerékpárutat, de azt elfelejtik hozzátenni, hogy ez Szegedtől hét kilométerre már életveszélyes”

– fogalmazott.

Börcsök Zoltán közölte, az aláírásokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) részére juttatják majd el, de megkeresik vele Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztost is.

A figyelemfelhívó akción jelen volt Sziráki Krisztián, Domaszék polgármestere is, aki szerint “csak a szerencsének köszönhető, hogy nem követelt komolyabb személyi sérülést, esetlegesen halálesetet az útszakasz”.

Börcsök arról is tájékoztatott, hogy Sziráki Krisztián egyeztetést folytatott a Magyar Közút Zrt.-vel, ahol támogatásukról biztosították, de jelezték, hogy ők csak a NIF utasítására tudnak cselekedni. A Magyar Közút Zrt. tehát lát lehetőséget arra, hogy az út átfestésével vagy elválasztó elemekkel kerékpáros sáv legyen kialakítva az érintett útszakaszon, de erről első körben a NIF-nek kell döntenie.

A veszélyes útszakasz megszüntetése érdekében Börcsök Zoltán a napokban találkozni fog Csáki Bélával, a Csongrád Megyei Közgyűlés Fidesz–KDNP-s képviselőjével is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük